mylms

... powered by RS2


Výměna radiátoru topení

Jednoho dne se mi začlo mlžit okno… Nejdřív jsem si říkal, že to bude tím, že je venku celkem vlhko…přece jen, je podzim. Jenže se to každým dnem zhoršovalo a začínal bejt cejtit fridex :-| Když jsem jel z práce, topení jsem úplne vypnul a asi po 5. kilometrovej jízdě zapnul naplno. Z výdechů topení se vyvavil oblak páry :-x Teď už to byla jistota – mám díru v radiátru topení :-x

topeni-13

Vybrakovaná palubka



 

Jenže tady nějakej francouz zaváhal… Kvůli blbýmu topení je potřeba vymontovat celou palubku, vytáhnout blok topení a teprv potom se dostanete k samotnýmu radiátoru.

 

Materiál

  • Chladič topení model VALEO (kód v AutoKelly – 161–859) – 465 Kč
  • O-kroužky 2ks – 2Kč
  • 2 Krabičky cigaret za půjčení garáže – 121Kč
  • Celková cena: 588Kč

 

Práce

Tentokrát jsem zvolil práci doma. Sice se mi do toho moc nechtělo, ale prachy jsou prachy a chtěl jsem ušetřit. Byla by to pěkná pálka

  • Od 12 hodin do 17 hodin oddělávání palubky a topení = 5 hod.
  • Od 16 hodin do 21 hodin přidělávání palubky a topení (včetně odvzdušnění) = 5 hod.
  • Celkový čistý čas: 10hodin (se všema těma blbejma kecama okolo)

 

Pokud si chcete přečíst návod krok za krokem, můžete se mrknout na stránky Peugeot-Clubu, kde najdete mnou sepsanej kompletní návod.

 

Teď už jen taková slideshow

 
topeni-1

Trošku to hulilo (blesk foťáku to dost zkresluje)

 
topeni-2

Oddělaný stěrače

 
topeni-3

Pouštím se do palubky

 
topeni-4

Airbag je venku (toho jsem se trochu bál). Hlavně aby to pak fungovalo…

 
topeni-5

Očesaná palubka

 
topeni-6

Opravdu nezaměnitelný konektor – přívod do kastle

 
topeni-7

Konektor a pod ním pojistkovka (z druhej strany :) )

 
topeni-8

Už to táhnem ven :)

 
topeni-9

Kámoš přemejšlí co by si uloupil :D

 
topeni-10

Celé těleso topení

 
topeni-11

Bordel smíchanej s Fridexem

 
topeni-12

Děravej radiátor

 
topeni-13

Megaprostorný auto…akorát s ním nikam neodjedete

 
topeni-14

Palubka za autem

Při příležitosti vytažení airboxu z auta sem měl možnost trošku promáznout ventilátor topení… už si povrzával :-|

 
topeni-15

V tom je zavřenej ventilátor topení

 
topeni-16

Takhle vypadá ventilátor

 
topeni-17

Novej radiátor

Tak a je to za mnou. Dalo to teda práce…ale auto naskočilo na první pokus, z mýho veterána je nadupanej Lotus… Akorát teď smrdí ten novej radátor jak se „vypaluje“, ale to časem přejde.

Pár postřehů, kdybyste se do toho taky pustili


1) Na novým radiátoru není ta guma (viz. obrázek 12 – se starým radiátorem). Gumu zas takovej problém sundat není (stačí ty trubky na starým radiátoru rozbít) Na radiátor jsem ji napasoval tak, že jsem to mezi těma trubkama rozstříhnul a pěkně naolejoval. Pak už to šlo skoro samo. Jenže to pak zase nešlo prostrčit dírou od motoru do kastle.
Takže správnej (podle mě) postup je:

  • Sundat gumu ze starýho radiátoru
  • Rozstřihnout tu gumu mezi otvorama pro trubky (možná není ani potřeba. Ale jde to líp)
  • Namazat něčím kluzkým (my sme používali balzám na rty – pěkně to vonělo)
  • Procpat přepážkou mezi motorem a kabinou
  • Zase namazat tím balzámem
  • Procpat skrz ty trubky radiátoru

Šlo to celkem v pohodě. Sedlo to „jak prdel na hrnec“.

 

2) Než si palubku přišroubujete, tak zkonrolujte jestli ste nezapoměli přidělat ty vzduchovody. Abyste pak nebyli jak já, když jsem si přidělal palubku, budíky i rádio a na zadní sedačce jsem objevil vzduchovod k řidičovu oknu. Naštěstí se mi to tam povedlo dostat přes díru pro budíky a rádio.


3) Správnýmu opravářoj by měl zbejt aspoň kýbl šroubků. Mě jich zbylo 6 :D Ale palubka nevrže…dokonce bych řek že ještě míň jak předtím. Takže pohoda.



Napsal Petan před pěti roky v kategorii Peugeot 306. Připojeno 4 komentáře.
Přečteno 12128x.

Na programy zde poskytované není žádná záruka na funkčnost (viz licence). Jednotlivé články, stejně jako celý obsah stránek není návodem a slouží pouze k studijním účelům. Zapojení výše mají pouze informativní charakter! Vždy se řiďte originálním návodem k použití! Na elektrickém (vyhrazeném) zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb! Vše tedy děláte na vlastní nebezpečí! Autor stránek nebere žádnou zodpovědnost za případné újmy na zdraví, životě, majetku a jiné!

Některé části textů mohou obsahovat texty, případně obrázky ze stránek Wikipedia a Wikimedia Commons. Tyto části jsou dostupné pod původní licencí Creative Commons.



1 | ARiT | před čtyřmi roky

To s tím vzduchovodem v kufru a plným kýblem šroubů mě pobavilo :-D

reagovat

2 | Martin Čech @ | před třemi roky

díík

Ahoj, tento problém mne také nyní potkal. Výměna palubky mě čeká u manželčina auta. Počítám, že začnu někdy na jaře. Moc díky za rady, vše teď půjde líp.

reagovat

3 | Kuba | před jedním rokem

Dobry den,
chtěl bych se zeptat jak jste oddělal ten plast pod kolečkama na regulaci topeni jak je display s časem a stupněma u třetího obrázku „pouštím se do palubovky“.
Díky za odpověď

  • Peťan: Koukni se na stránky Peugeot Clubu, tam je návod odemě. Odkaz nahoře jsem opravil. Hodně štěstí ;)
  • reagovat

    4 | Vaca | před třemi měsíci

    Navod

    Dobry den, mohu poprosit o cely navod? Na strankach Peugeot Clubu ve vasem prvnim prispevku bohuzel neni, nebo se mi nezobrazuje.

    reagovat

    Připojte váš komentář!

    * Hvězdičkou jsou označeny povinné informace. Autor stránek odpovídá vždy do komentáře.