Tak nějak mi začal téct olej do vody. Zdálo se že je K.O. těsnění pod hlavou… Tak jsem to nechal vyměnit + nějaký věci k tomu. Fotky z „akce“ nejsou, protože jsem to nedělal já. Hodím sem nějaký obrázky z netu abyste si alespoň představili jak takové těsnění vypadá.
Materiál | Cena |
---|---|
Těsnění víka ventilů | 127 Kč |
Těsnění hlavy P306 1.4 | 634,5 Kč |
Těsnění sacího potrubí | 63 Kč |
Těsnění výfukového potrubí | 236 Kč |
Svíčky FR 7 DC+ | 272 Kč |
Gufera ventilů sada | 158 Kč |
Těsnění výfuku Peugeot | 71,5 Kč |
Šrouby hlavy sada P306 (mění se preventivně) | 782 Kč |
Olej OMV 10W40 (zbytek byl OK) | 154 Kč |
Zbroušení hlavy | 200 Kč |
Práce | 2560 Kč |
CELKEM | 5058Kč |


A tady je důvod proč se to měnilo – tenhle humus jsem vytáhnul z chladící kapaliny. Je to olej rozmixovaný s fridexem. Plavalo to na hladině v nádržce. Tím pádem to bylo i v hadicích, chladiči, radiátoru…no kurva, prostě všude.
Paráda… taky mě to čeká, ale sám si na to netroufnu, musim to dat do kupy asi se znamym. Rad bych videl jak se to dela. Tak hodne srandy a nejtych km s Peugeotem ;-). Ivos
Kruci ja mám to isté už dva roky! Popíš pracnosť a ako si vyčistil chladiacu sústavu
Niečo podobné sa mi stalo na mojom Peugeote 306 1,6l benzín (NFZ) cabrio. Motor žral olej, asi liter na 1000km. Neprelieval sa do vody, ale spaľoval sa – modrý dym z výfuku. Identifikoval som to na stvrdnuté guferá ventilov. Vo viacerých servisoch mi odporúčali vymeniť guferá a s tým aj spojenú demontáž hlavy valcov, prebrúsenie a tesnenie. Keďže tesnenie bolo v poriadku a cena by sa tak predražila kvôli guferkám za pár centov, hľadal som alternatívu. Nevýhodou tohto motora je, že skrutky hlavy držia aj vačkové hriadele. Natrafil som teda na návod, kde sa to dá urobiť aj bez demontáže hlavy. Je potrebné rozobrať rozvod, vybrať baterku, indukčnú cievku a vačkové hriadele vyklepať do strany, aby bol dobrý prístup ku ventilom – guferám. Jeden ochotný mechanik mi s tým pomohol a nakoniec celá práca vyšla na niekoľko desiatok, namiesto stoviek eur. Kto by potreboval niečo riešiť na starom aute, tadeto ide tiež cesta.