Když se kouknu do komentářů ke článkům ohledně Babetty nalézám spoustu problémů ve stylu „nejede, co s tím“, „nestartuje, asi to bude spojkou“, ale bez dalšího popisu, který by mohl vést k opravě. Návody níže by měly sloužit k odhalení závady…
Než začněte cokoliv psát do diskuze pod článkem, tak si pročtěte všechny články ohledně Babetty. A nejlépe i komentáře pod články. Možná stejný problém již někdo řešil.
Na Babettě jakožto velice jednoduchém stroji se může porouchat několik věcí. Od nefunkčního přívodu paliva, přes zamaštěnou spojku až po nefunkční tyristorové zapalování. Nejprve je nutné uvědomit si, co vlastně nefunguje…tedy problém, že Babetta neřadí druhý stupeň neznamená, že Babetta nejede. Ona jede, ale jenom na jedničku… Někdo se teď možná klepe na čelo, ale některé dotazy, které lidé zadávají do vyhledávání jsou opravdu na podobné úrovni – řešit spadlý řetěz přes internet je už docela úlet.
V případě nouze se můžete ještě podívat na Babetta fórum. S tímto fórem nemám nic společného, ale je tam spousta borců, kteří si s Babettou rozumí.

Babetta nejde nastartovat…
Otevřete přívod paliva a zkuste párkrát Babettu nastartovat (bude se hodit v dalším kroku). Vyšroubujte zapalovací svíčku z motoru a zkuste nastartovat. Píst uvnitř válce se musí pohybovat. |
Před čtením následujících řádků si pozorně přečtěte princip fungování spojek na Babettě 210. Zkuste šlápnout do pedálů… Šlapky roztočí řetěz a zadní kolo. Řetěz, který vede od zadního kola k pastorku se musí pohybovat. Pokud se netočí, bude zřejmě problém ve volnoběžce na zadním kole. Pokud se pastorek točí odšroubujte plastový kryt spojek a zkuste šlápnout.
Pokud se netočí ozubený řemen je s největší pravděpodobností problém v unašeči, nebo je zamaštěná řadící spojka. Demontujte kryt a odmastěte spojku (buben i čelisti), případně vyčistěte, nebo vyměňte plechový unašeč. Pokud se ozubený řemen točí a válec se přesto nehýbe může být problém ve startovací spojce. Spojku demontujte pomocí stahováku a ověřte stav čelistí a pružin. Důležité je samozřejmě odmaštění jak bubnu, tak čelistí. Problém by mohl nastat, pokud je motor zadřený – píst se nebude, nebo bude pohybovat jen stěží. Pravděpodobně bude prokluzovat nějaká spojka. Motor je tedy potřeba rozmontovat, provést výbrus, vyměnit pístní kroužky, případně ojniční ložisko. |
Předtím, než vyšroubujete svíčku zkuste párkrát nastartovat – zatočit s motorem. Pokud motor nestartuje a do motoru jde palivo bude svíčka mokrá. Pokud není, může to být jeden z těchto problémů: |
Došlo palivo. Jednoduchá pomoc. Stačí natankovat benzín s olejem.
Ucpané sítko v nádrži. Tento problém většinou nastane po přepnutí na rezervu. Na kohoutu jsou dvě trubičky a kolem nich je sítko. Po delší době se může zanést smetím a palivo přestane dostatečně protékat. Stačí vyšroubovat kohout z nádrže a očistit. Ucpaný kohout. V kohoutu je gumové těsnění se dvěma otvory. Gumička může být poškozená. Tento problém ale většinou způsobuje kapání kohoutu. Filtr na hadičce. Babetta nemá zas tak dobrý spád paliva. Ne všechny palivové filtry se dají použít. Osobně jsem vyzkoušel dva druhy a vždy s tím byl problém při poklesu hladiny asi pod polovinu. Doporučuji nepoužívat žádný filtr, hadičku před karburátorem prověsit – nečistoty se budou usazovat v průhybu. Těsný uzávěr nádrže. Pokud je nádrž utěsněna může v ní vznikat podtlak, který během jízdy znemožňuje vytékání benzínu. Víčko nádrže má v sobě dírku, kterou by měl procházet vzduch. Tu je potřeba zkontrolovat, případně vyčistit. Tato porucha se projevuje tak, že Babetta přestane jet. Po krátké odstávce lze motor opět nastartovat. Špatně seštelovaný karbec. Může být zaseknutý plovák, jehlový ventil, tryska, … Doporučuji kouknout na článek o nastavení karburátoru |
Svíčku je nutné přiložit k bloku motoru a zkusit nastartovat. Svíčka by měla vytvářet viditelné jiskry. Bacha, ať nedostanete šlupku. |
Pokud svíčka nejiskří, nebo jiskří slabě může být problém se samotnou svíčkou. Doporučuji mít jednu záložní a tu používat pokud Babetta přestane jet. Správná svíčka je Brisk N 17C (někdo používá 15 C).
![]()
Dále může být problém ve „fajfce“. V té je hrot, který může být poškozen. Nebo může být špatně připojen (překroucen, přerušen) vn kabel; a to jak u fajfky, tak u indukční cívky. Samozřejmostí je správně seštelovaný předstih. Na další problémy s elektrikou, případně jak prověřit elektrickou soustavu na Babettě odpovídá článek Elektrika na Babettě. ![]()
Pokud Babetta nastartuje a po zahřátí chcípne může být taky problém v elektrice. Stává se, že je špatná svíčka – po zahřátí prostě přestane pálit. Nebo může být poškozený tyristorový modul. Nedoporučuji používat tyristorový modul s vestavěnou cívkou, prý s tím nejsou dobré zkušenosti. Osobně vyzkoušeno nemám. |
Babetta jde nastartovat, ale…
Pokud se po přidání plynu Babetta začne dusit je většinou problém v hlavní trysce karburátoru. Dále může být problém v nedostatečném přítoku paliva (viz výš – test přívodu paliva), případně zaseknutém sytiči (viz níž). |
Karburátor má dvě trysky – jednu volnoběžnou (když je Babetta v režimu volnoběhu, tato tryska dodává do motoru palivo) a jednu hlavní (když Babetta jede jde touto tryskou do motoru palivo).Pokud se ucpe hlavní tryska a vy přidáte plyn, jde do motoru nedostatek paliva (velmi chudá směs) a motor začne chcípat. Jediná pomoc je vyčistění. |
Pokud Babetta nemá výkon, že se nerozjede, nebo jede pomalu může být… |
Špatně seštelovaný karburátor. Viz samostatný článek.
Zakarbonovaný výfuk, nebo nekompletní výfuk. Výfuk se vlivem používání ucpává zbytky nespáleného paliva (oleje). Výfuk (včetně kolena od motoru) je třeba jednou za čas odmontovat, rozdělat a vyčistit. Výfuk je samozřejmě potřeba mít kompletní, neboť má (jako u každého dvoutaktního motoru) velký vliv na výkon a spotřebu. Výkon Babetty lze zvýšit zkrácením kolena výfuku. Originální koleno vede cca do jedné čtvrtiny výfuku. Zkrácením na délku cca 5 cm lze výkon Babetty zvýšit. Na přidělaném výfuku si označte místo, kde koleno navazuje na výfuk. Demontuje výfuk i koleno a koleno uřízněte cca 5 cm za označením. NE! Tímhle z Babetty supersport neuděláte, furt to je Babetta. Ale trochu to pomůže… Pokud má motor neklidný chod, bez zátěže jde motor roztočit, ale po rozjetí nemá výkon a chcípne, může být problém ve svíčce – zkontrolovat jestli je správná mezera, případně jestli neprobíjí – vyměnit. |
Tento problém může mít na starosti několik věcí. Zaseknutý sytič, špatná svíčka, špatné zapalování… |
Z boku na sytiči je taková tyčka, která po zmáčknutí vřadí clonku do sání Babetty. Do motoru jde tedy méně vzduchu > směs je bohatší. Je to nutné pro nastartování studeného motoru, neboť se benzínová mlhovina sráží v motoru a do válce by došla moc chudá směs. Pokud je ale motor rozehřátý na provozní teplotu, sytič není potřeba – na takhle bohatou směs motor nepojede – začne se dusit. Po přidání plynu naplno by se měl sytič vypnout. Pokud je sytič zaseknutý, stačí sundat plastový kryt sání z předku karbce a clonku přesunout do správné pozice. Tuto poruchu jsem měl na jednou, po silném zatlačení na sytič – tyčka zůstala zamáčklá a sytič byl natvrdo spuštěn. Samozřejmě je nutné mít karburátor správně seřízený, viz Nastavení karburátoru.
![]()
Špatná svíčka, nebo elektronické zapalování může zapříčinit chcípání/nemožnost nastartování motoru za tepla. Doporučuji projít část „Test zapalování“ výše. Pokud Babetta po několika minutách jízdy chcípne a po krátké přestávce zase jede může být moc těsný uzávěr nádrže. Pokud je nádrž utěsněna může v ní vznikat podtlak, který během jízdy znemožňuje vytékání benzínu. Víčko nádrže má v sobě dírku, kterou by měl procházet vzduch. Tu je potřeba zkontrolovat, případně vyčistit. |
Pokud se vám podaří Babettu nastartovat, ale po přidání plynu se nerozjede je s největší pravděpodobností problém v rozjezdové spojce. Problém může být i ve volnoběžce. |
Pro kontrolu stačí sundat kryt spojek, trochu přibrzdit zadní kolo (aby bylo v záběru) a přidat plyn. Pokud se zvýší otáčky motoru, ale ozubený řemen se netočí je problém v rozjezdové spojce – prokluzuje. Stahovákem je nutné sundat buben rozjezdové/startovací spojky (blíž k hlavě motoru) a odmastit čelisti i buben. Případně vyměnit čelisti a pružiny. Rozjezdové čelisti jsou ty, který jsou spojeny s klikovou (po demontáži bubnu zůstanou na motoru).Pokud se řemen roztočil a síla motoru se nepřenáší na zadní kolo je problém ve volnoběžce. Ta se nachází uvnitř motoru a je kvůli opravě nutné půlit motor. Volnoběžka stojí asi 600 Kč a slouží k oddělení prvního a druhého rychlostního stupně – Babetta totiž první rychlost nevyřadí, ale připne k ní druhou. A aby se to nehádalo je tam volnoběžka.
Třetí problém může být v unašeči, nebo unašeči pastorku řetězu. Unašeč je malý plech (součástí řadící spojky), který má uprostřed obdélníkový výřez na hřídel. Stržením tohoto výřezu se hřídel pouze protáčí a nepřenáší se síla od motoru na kolo. Unašeč pastorku je takový ten čudl vepředu u řetězu, kterým se odstavuje z kopce motor. Ovšem, v obou případech by nešla Babetta ani nastartovat. |
Babbeta ihned po nastartování jede, případně má snahu jet bez přidaného plynu |
Někdy se stane, že se startovací/rozjezdová spojka, zasekne. Babetta má poté ihned po nastartování snahu jet, případně cuká zadní kolo. V článku Spojky na Babettě je popsán mechanizmus spojek. Stačí sundat pomocí přípravku buben přední spojky a zkontrolovat co je v nepořádku. Stává se, že je poškozené obložení, unavené pružiny, nebo dokonce ve spojce může být nějaký cizí předmět. Tuto poruchu je nutné diagnostikovat a odstranit.Dále se může stát, že je příliš vysoký volnoběh – motor má na volnoběh tak vysoké otáčky, že už začíná zabírat rozjezdová spojka. Volnoběh je nutné nastavit podle návodu v článku Nastavení karburátoru. |
Toto je asi nejčastější problém Babett. Většinou stačí odmastit buben řadící spojky. Případně vyměnit čelisti spojky. |
Stačí demontovat kryt spojek, 17. klíčem odšroubovat matici a oddělat kryt. Řadící čelisti jdou vyjmout z bubnu. Buben i čelisti je nutné co nejlépe odmastit – technickým benzíne, acetonem, perchlorem… Pokud problém přetrvává lze do spojky naprášit trochu kalafuny. Já používám kalafunu rozpuštěnou v lihu. Když je problém, stačí pár kapek a jede se dál.Při montáži spojky dohromady je nutné matici, který drží kryt spojky dotáhnout pouze lehce. Při silném dotažení se pak vnitřek spojky nemusí hýbat – moc dobře to pak neřadí. |
Samotné přeřazení mají na starosti unašeče v řadící spojce. Jejich opotřebování může mít za následek špatné řazení. |
Řadící spojka Babetty obsahuje malý a velký unašeč. Pokud jsou tyto díly opotřebeny (zvlášť malý unašeč), Babetta může špatně řadit – řadit rázem, nebo při různých rychlostech. Stačí, jako podle návodu výš odšroubovat kryt spojky a unašeče vyměnit. |
Pokud se na Baběttě při jízdě protáčí šlapky, přenáší se na ně síla ze zadní volnoběžky. Tu je třeba vyčistit, případně vyměnit. |
Šlapky na Babettě pracují v podstatě stejně jako na kole. Jestliže se šlapky točí rychleji než zadní kolo, přenáší se síla na kolo (u Babetty pak dále do motoru). Pokud se točí zadní kolo rychleji, síla se na šlapky nepřenáší. Tomu napomáhá volnoběžka zadního kola (slangově cvrček). Pokud se do ní dostane prach, případně ztvrdne stará vazelína, tak se energie ze zadního kola třením ve volnoběžce přenáší na šlapky. Cena této volnoběžky se pohybuje řádově kolem sta korun. |
Pokud nesvítí nějaké světlo na Bebettě nejspíš bude problém v elektrice… |
Celý elektrický okruh je popsán zde. Myslím si, že je tedy zbytečné to znovu opisovat. Pokud praskají žárovky je nutné se řídit obsahem článku uvedeného v předchozí větě a osadit na Babettu omezovač napětí. |
Pokud jste zde nenalezli odpověď na Vaši otázku můžete napsat do komentářů, nebo se mrknout na Babetta fórum.
Zdravím,
během několika dní se mi do rukou dostane babča, kterou chci dát do kupy. Ovšem stála v garáži asi devět let bez hnutí. Má najeto asi bez šesti kilometrů 6000km.
Co mám zkontrolovat, vyčistit, na co nesmím zapomenout? A co mám nechat až na „potom“, až se uvidí, jak to pojede?
Minimálně chci určitě vyčistit nádrž (je zrezlá), výfuk a brzdy (nevrací se) a vyměnit svíčku. Asi by nebylo od věci vyčistit karburátor.
Nevím, jak se zabývat výměnou těsnění, gufer, ložisek, oleje a dalších věcí kolem motoru.
Díky za odpověď 🙂
Zdravím, opravuju babetu a už si nevím rady. Jiskra normálně hází, benzín tam jde ale nechytne , předstih mám seřízený . Točím to vrtačkou abych nemusel šlapat a jiskra začne házet při trosku vyšších otáčkách, když to tocim tak to coudi takže se to spaluje, ale prostě to nechytne 🙁
[2] Spectr: Vymen gufera na klice…
Dobrý den mám babetu 210 a stal se mi takový problém přetrhlo se mi plynové lanko tak jsem ho vyměnil ale od té doby babeta nechce přidat nevíte co stím
DOBRÝ DEN,KDYŽ POTŘEBUJI TLAČIT BABETU BEZ STARTOVÁNÍ TAK TO NEJDE, JAKO BY BYLA ZAŘAZENÁ RYCHLOST.JDE TO PROSÍM ODSTRANIT A JAK.DĚKUJI.
P.S.: Příště nepoužívat CapsLock!
Dobrý den.Babeta mi v kopci špatně přeřadi na prvni stupeň cuká a nejede.Díky za odpověď.
Nejde stahnout spojku,stržený zavit stahováku a zavit spojky.
Poraďte jak to mám stáhnout. Děkují Růža
Dobrý den dnes jsem tu s dalším problémem.Když nastartuji tak něco vrže ve spojkách tak jsem tedy rozdělal kryt od spojek.Když otočím spojkou na které není řemen (levá) tak to tam vrže olej je tam doplněný trochu jsem namazal řemen ale stejně jak kdyby se tam něco prodílalo nebo jestli je to nják poškozená klikovka tak nevím prostě to tam skřípe.Ještě mě napadá že se tam prodírá píst ale nedávno jsem to kontroloval a píst je v poho i válec.Ještě bych se chtěl zeptat já jsem totiž smíchal olej mogul m2t s olejem stihl te je do dvoutaktu tak snad vpoho.Díky předem
Dobrý den. Kde se da sehnat klíč na volnoběžku -cvrčka?
Zdravím,koupil jsem babetu 210 a komplet jsem jí zrenovoval kromě motoru ten je ok ale jak nastartuji tak mi to nechce zařadit,odmastil jsem bubny i čelisti a stále nic,když nechám motor skoro chcípnout tak v tom cukne a zařadí se jednička,rozjedu se ale nepřeřadí to na dvojku,motor je strašně vytočenej a když uberu tak se vyřadí kvalt a už se nezařadí zpět ani ta jednička,už jsem to měl rozdělaný asi desetkrát a už fakt nevím co s tím,co myslíte že by to mohlo být????
[8] Martin: Jsem sice babetťácký nováček, ale jsem vyučený automechanik, nyní seřizovač lisů a cnc strojů 😀 .. nicméně o babettě jsem stihl už ledacos našprtat 😉 … A spojky jsem měl rozebrané každý den dokud jsem nevychytal vše 🙂 … Podle toho co popisuješ bych to ale tipoval na vadnou volnoběžku. Nechci tě ale mystifikovat, tak doporučuju vyhledat o tom více informací a porovnat s tvým problémem 😉
Dobrý den. Babetta začala zlobit jednoduše tak, že při nastartování a držení třeba poloviny plynu pořád střídavě zabírala a klesala s otáčkami. Nejdřív jsem řešil, jestli jde dostatek paliva, karbec je vyčištěn, palivo tam jde, jinak by to nechytlo, svíčka a elektrika jsou taky v pořádku. Pak jsem vyměnil pístní kroužky, udělal výbrus válce a pístu. A pak to šlo krásně nastartovat na první dobrou, ale začalo to střílet do karbece. Předstih je správně seřízen, konrétně na 1,2 mm od horní úvrati. Výfuk je vypálen včetně kolena. Díky moc za radu. 🙂
Střílení do karburátoru – chudá směs -větší tryska . Předstih jsem vyčetl 1,5 mm před úvratí .
Dobrý den Babeťáci 🙂
Všude po internetu v příručkách,návodech,radách a poradách se dočítam nastavení bohatosti směsi na karburátoru babetty 210 na 1,5 otačky od dotahnutí.Když tak provedu,babča jede tak 15 km, pak chcípne a svíčka černá,po povolení šroubku bohatosti na 3,5 otačky svíčka vydrží 30 km,pak je černa a opět chcípne, po povolení šroubku na 5,5 otačky babeta jezdí,svíčka konečně ok ale zvuk motoru je nějaký hlučnější a řekl bych že né tak živý.Ptam se čím to může být ?
Zapalování ( předstih ) je ok
Výfuk vyčištěn
Karburátor vyčištěn,hladina seřízena,trysky čisté,těsnění ok
Jelha v šoupátku na 2 zářezu od zhora.
Všem předem moc děkuji za odpovědi a tipy
Zdravim vsechny.Mam babettu 215,koupil jsem ji a uz tohle delala ..ve 25km/h zacne vrnet,jako kdyby omezovac.Udelal jsem skoro vse,vyfuk,vybrus,tyristor Gyt,svicky,kablik,fajka,civka,snimac otacek,gufera,karbec plus novy dellorto,no proste..ani hovno,nejde to plnych…diky chlapaci.Petr
U dvourychlostní by byla první rada vyčistit dvojkovou spojku a vyměnit okroužek na její hřídelce. Tady je to komplikovanější tím žes to očividně komplet předělával. tudíž bych šel postupně. Nejdříne zkusit zvětšit předstih (nechat na volnoběh a pomalu přidávat dokud se nezmění zvuk motoru (začne výce „klepat“ vinou předčasného zápalu) poté lehoulince vrátit). poté pokud to nezabere bych šel po sání a výfuku. babeta je celkem citlivá na špinavý výfuk a množstvý nasávaného vzduchu . Jde na stojanu lehce v celém rohsahu otáček a reaguje okamžitě na na plyn? pokud ano řekl bych zě se ti někde dostává do sání příliš vzduchu (chybí či je povypadlá hadice od krytky karburátoru k rámu / u dellora s bočním sáním zkontroluj zda je správně nasazený filtr a je čistý), pokud nebude táhnout ani na stojanu, tak může být problém například v přicpaném filtru či jinde po cestě. Další problém může způsobovat palivová soustava. to znamená zkontrolovat palivový filtr, ventil hadičku (když jí odpojíš od karburátoru tak po zavření ventilu nesmí ukapávat a po otevření naopak musí volně vytékat. případné problémy bych zde hledal hlavně ve filtru v nádrži (zkus zda dané chování neovlivnuje prepnutí ventilu otevřeno/rezerva), případně gumička ve ventilu). nakonec už zbývá překontrolovat funkci samotného karburátoru a v nakonec samotné zapalování. to se ale špatně ověřuje. nejjednodužší je zkusit konou cívku, tyrystor (případně gyt), kabeláž, fajfku a svíčku.
Ještě mě napadá pokud tím vrnět myslíš že se při určité rychlosti razantně změní zvuk a motor netáhne a začne znovu tahnout až po chvíli a větším zpomalení tak to je na 99% špatně vybraná svíčka (zkusit studenější (15), či naopak (nepravděpodobné) teplejší(19)).
prosím o pomoc když jedu točí se furt šlapky co s tím děkuji
slapky se toci zrychlosti babety a nebo kdyz nane das nohy tak se prestanou tocit
[6] Richard Růža: buben jde stahnout pekne i bez stahovaku, vem dve kladivka, jedno dej ze zhora mezi buden a kovovou konstrukci musi byt vetsi, a samozrejme spickou dolu a druhy opatrne bouchej do kladiva (pouzij jak klin), buden pekne odpadne, nepouzivej moc nasily
Dobrý den,
otec vlastní babettu 210 a rozjíždí se mu na druhý stupeň, spojka neprokluzuje, vše nové po výměně, dal jsem tátovi na servis moji vlastní babettu před týdnem a jak mi babetta šlapala a rozjížděla se na jedničku a potom v pohodě se chytla dvojka, tak teď, když táta vyměnil vše za nové jako u své a poskládal to zpět, tak Babetta se chová jako tátova, rozjezd už jen na druhý stupeň a při zastavení se i zastaví chod motoru. Mám pocit, že táta při tom skládání částí zpět udělal stejnou chybu a bohužel já tomu nerozumím, tak se obracím na Vás. Ještě k tomu, během rozšlapání (rozjezdu), něco v motoru drhne, jakoby mě brzdí zadní kolo, ale ten brzdný tah jde od motoru.
zdravím vás babetaří..mam problem s babetou 210 ..babeta krasne chytala na brnk…tedka kdyz chci nastartovat tak to proklouzne a ze spojky to dava obrovske rany …menil jsem pruziny u lamel a tim tpo neni ..pls nevite co by ?M?
Zdravím.Prosím o pomoc. Ta moje potvora se rozhodla že bez motoru nepojede. Nestartuji rozjedu se ale když pustím plyn tak jde zadní kolo do smyku. I při vypnutém motoru nejde kolem otočit. Tedy jen do předu couvat s tím jde. Nevíte někdo co s tím je. Spojky jsem rozebral vyčistil ale bez efektu. Děkuji za radu.
1) problem mam ze nende nastartovat jiskra pada pekna benzin do karbecu de ale furt nece naskocit ?
2) problem kdyz to chci rozslapat tak chvilu to tahne motor ale pak to zacne jenom protacet retezem ?tak ja nwm co stim poradte
[2] Spectr: jak to delas pres tu vrtacku?? Za co to chytis?
Jde to přes magneto
Zdravím,mám problém,mněnil jsem rozběhové čelisti a po nasazení mi babetta nedrží volnoběh na místě,je pořád v záběru,kolo se točí,tak jí musím nastartovat né na stojanu,ale rozšlapat,ale když musím dát přednost a zastavit,tak babetta chcípne,nevydrží na volnoběhu.Co stím????
nedal jsi ty čelisti obráceně? poté se to takto chová.
Ahoj chlapi, prosím vás kdo mi poradí s mým problémem: Babeta mi nejde nastartovat a když šlapu tak jde lehce šlapat,jako když odepnu rozetku a chci jet z kopce na volnoběh.Jel jsem naposled a při dojezdu již babeta netáhla a jela na 1 a jak jsem ji chcípl , tak již nešla nastartovat a na šlápnutí jde jako na volnoběh a neklade záběr pro nastartování. Děkuji moc za radu a návod na opravu. Roman
Dobrý den, nevíte jak ještě zvýšit výkon babety.(kromě zkrácení výfuku)
dobry den, chci ze zeptat…
vycistil jsem karburator podle vas.
a jak si jsem osrouboval i lanko s rucnim plynem(ten sroubek na karburatoru)
no a ted new jak ho mam nastavit zpatky aby jsme mohl tocit rukojeti a pridavat si plyn jak potrebuju
a ne aby si radila sama hned
co mam udelat?
Dobrý den, mohu poprosit nějaké doporučení na osobu nebo firmu, ktra by opravila a se řídila Babetu?
Děkuji Jarda
Mám takovej problém u babetty 210 prvně mi tekl benzín z karburátoru jak jsem sešteloval plovák tak už je to v poho ale, ted když se mi zahřeje motor tak mi začne chcipat až chcípne nevite co je za problém?
[21] roman: Podivej se na čelisti
Dobrý den. Muže mně někdo říci proč svíčka vydrží jen asi 50km? Mám babettu 210 a 207. Dík za pomoc Josef
Dobrý den potřebuju pomoct mam doma babettu 210 když jedu 2 kilometry nechám ju stát pak nastartuju a po čtvrt kilometru chcípne a už nejde nastartovat
[28] Richard Kašpar: promiňte zapoměl jsem dodat že za tepla a když se zahřeje svíčka tak sem ju vyměnil za studenou a stejně nic
Při jízdě začne jako čtzřtak nejde pravidelně,Jinak při obou ryclostech dobře táhne.
Díky za radu Vašíček
Mám problém, že mi babetta nestaruje. Palivo teče, karbec jsem vyčistil. Když vyndám svíčku, tak jiskru hází. Když zkusím nastartovat bez svíčky, tak se válec pohybuje a má kompresi. Výfuk jsem vyčistil komplet. Vždycky když to zkusím nahodit, tak to párkrát zablafá a hned zhasne. Když to zkouším rozšlapávat, tak to má někdy snahu chytnout, ale zase to hned zhasne :-/ Nějaké rady??
Ahoj všem, prosím o radu když jedu z kopce a u babety vypojím rozetku, abych jel bez motoru na volnoběh, tak mi nyní začalo cvakat v té ,,spojce,, jak se stahuje stahovákem (jako by tam něco přeskakovalo pod tím bubnem). Když rozetku zapojím a nastartuji a jedu, tak je vše v pořádku. Jelikož jezdím často z velkého kopce a bez motoru, tak mám strach, abych něco nezničil. Děkuji všem za radu.
Tuším, že jsem měl stejný problém. Pod spojkovým guferem 15*24*7 je na ose zajišťovací segerovka. Ta Ti mohla seskočit a hnací ozubené kolečko, co zapadá do bubnu se vysunulo cca 2-3mm a to kolečko už nezabírá.
Sorry – špatná formulace – ne ono kolečko, ale ten spojkový buben se mohl posunout 🙂
Zdravím.Mám babettu 210.Chytá na drc,motor táhne,jede 60km/h.Po ujetí asi 300 km (celkem)se zakucká a chcípne.Svíčka nedává jiskru.Dám novou a můžu pokračovat v jízdě.Babettu mám rok a už sem vyměnil 6 svíček.Svíčky jsou doporučené výrobcem.Vyměnil jsem tyristor i cívku.Prosím o radu.
zkus tam dat bud studenejsi ci teplejsi svicku. me ta moje zere napriklad pouze patnactky
čest praci mam takovej problem dal jsem novej remen a ten se zacel obrusovat a zaspinil celou spojku tak jsem tam musel vratit ten starej ktery je na nic ale je mnohem povolnejsi nez ten brutalne tvrdej novej pomuze kdyz ten tvrdej necham macet v oleji protoze s nin mi baba vubec nejela
babata 210.Při jízdě a přidání plynu se chová houpavě.chvíli jde motor normálně a pak se chová jako rozladěný čtyřtakt. a to se opakuje při přidání plynu znova nejhorší to je při jízdě před stoupaním.při přidání plynu se začně hádat jako rozladěný čtyřtakt.prosím poradte.
Zdravím,
bebetta mi neřadí 2. rychl. stupeň,včera mi do ní natekl olej,ale kryt nejde oddělat abych to mohl vyčistit.Protáčí se na obě dvě strany,neznáte někdo nějaký fígl jak to rozdělat.
[36] Radyn: čau, musíš zmáčknout zadní brzdu a povolit. pokud povolojueš tedy 2 rychl. buben tak ten napravo. Ten buben nalevo je rozběh a startovani a ten nesundáš bez stahováku.
Zdravím,
vytáhl jsem dvourychlostku z kolny, vyčistil karbec, výfuk, nádrž, dal novou svíčku a po chvilce chytla. Čelisti jsem zaopatřil podle návodu viz. výše, ale pak se stala divná věc. Při nastartovaném motoru jsem zapnul světlo a babeta chcípla a už jsem jí nenatočil Když ji zkouším rozšlapat, světla se rozsvítí, ale nechytne ani za boha. Co s tím?
[31] Martin Mikula: Ten problem mám aj já,neviem si rady.
Všetko som vyskúšal a nedá sa naštartovať,Sviečka je mokrá,iskru dáva.
muzu se zeptat zniceho nic mi zacalo na babete skrtat zadni kolo o blatnik a docela je to dost hlucne
[8] Martin: měl jsem stejný problém a zjistil jsem že jsem otočil startovací čelisti.
[8] Martin:
Zdravím Vás,jsem co se tyče babett zacatečník.Můj dotaz se tyka sice 207 ky ale treba jste řešili něco podobného.menil jsem starcovací čelisti pac byly sjeté a spojkové pač byli odlamane konce.a kdyz jsem vše složil tak zadni kolo pořád zabírá a když zastavim motor chce jakoby pořád jet až nakonec chcípne.netuší někdo co by to mohlo být??
Ahoj babeťáci. Mám babetku 207 zhruba 5 měsíců a mám na ní osobně nalítaných 2000km. Dostala krásnej novej modrobílej lak, novej válec a řetaz z rozetama. A tu zničeho nic začla kuckat, dusit se a střílet z motoru. Jede sotva 20km/h a já už si fakt nevím rady. Zkoušel jsem vyměnit i svíčku ale nepomohlo to. Když přidám trochu víc plynu, z motoru se ozve rána jak z děla a vyletí z tama obláček dýmu. Bohužel ještě nemám moc zkušeností, tak budu vděčnej za každou radu. 🙂 Díky moc !
Zdravím. Prosím o radu,kde najdu postup výměny ložisek v zadním kole, případně vaše zkušenosti. Že jsou ložiska na výměnu mě upozornil člověk co mi kolo centroval. Předem moc děkuji za každou radu.
[40] pepa: Zkontroluj, jestli nemáš zadní tlumiče zlomený. Normálně by to tlumiče neměly dopustit.
[34] jirka: když je nový řemen, tak to chce nechat stočit unašeč o 1mm a bude to fungovat jak má
Ahoj mám babettu 228 a nemužu nqjít číslo motoru. Poraďte je tam vubec někde? Děkuji
[9] JeeRKa: Pokud babca nejde tlacit jako kolo,budeš MIT praskle pruzinky na startovacích čelistech.Musíš stáhnout buben a dat nové.Je to otázka asi 20 korun.
[44] Olda: Ahoj, na výměnu ložiska je ideální sundat kolo, dát ho na dřevo a železnou tyčí co přesně sedne na ložisko ho kladivem vymlátit. Tak jsem to dělal, dá to práci, ale funguje to.
Babetta 210 nejede pravidelně.Při jízdě a přidaném plynu se chová houpavě.chvíli jde motor normálně a pak na chvíli motor vynechá, jako by tam nebyl benzín. a to se neustále opakuje.Prosím poraďte na e-mail cempirek@vubhb.cz, nevím si s tím rady. Děkuji
Když babču nahodím tak volnoběh začne strašně nabírat na otáčkách a když jí rozšlapu tak nic volnoběh je OK ale přidám plyn a dusí se. děkuji za odpověď
ahoj lidi fakt bych potreboval pomoc nebo aspon nejakej napad mam babetu 210 i po zime neni problem ji nastartovat na prvni slapnuti volnobeh drzi jde i do otacek vyfuk cisty po rovine neni problem ale nejdrive se mi stalo to ze mi nechtela prerazovat z dvojky na jednicku do kopce tedy jsme s kamaradem koupily nove celisti plus pruzinky vse kompletne odmastily zkontrolovaly i gufera vse ok bohuzel po rovine se babeta jakstaks rozjede ale do kopce nemam vubec sanci nema proste vykon dokonce mi pripada ze asi ani nezaradi spravne nejde to moc poznat proste to nejede jak ma a pri startu je zadni kolo porad v zaberu {asi kvuli novym celistem nevim uz co s tim nema proste vykon a do kopce se ji nechce vubec vse jsem cistil karbik vyfuk sani svicka je myslim ze taky nova prosim poradte nekdo treba je to jen nejaka blbost odepiste mi bud sem nebo jeste lepe na email pruzam@seznam.cz budu opravdu moc vdecny kdyz nekoho neco napadne zas tak moc se v tom nevyznam ale vim ze u tehle stroju staci malo a nejdedou diky :-]
zdravim mam babetu vse v pohode funguje ale většinou když je to zahrate zapnu svetla tak to chcipne.s vplimi svetli nastartuju ale se zaplimi ne diky za odpovedi.mater
Mam Babetu jednorychlostní. Potřebuji sundat vnější spojku z klikové hřídele. Vyrobil jsem stahovák – 3 šroby M5 a středový M8 našponuji proti povolené matce na klice. Je na kuželu, zkoušel jsem i pootočit, ale nejde sundat. Může někdo poradit. Můj t. 602464323, nebo email r.babor@seznam.cz. Díky.
Dobrý den, jaký dojezd má Betka na rezervu??
Zdravim. K pisaniu mojej bakalarskej prace som pouzil niektore informacie z tejto stranky a chcel by som vas uviest do zoznamu pouzitej literatury. Potrebujem poznat vase meno a priezvisko, rok zalozenia tejto stranky. Prosim o rýchlu odozvu na email 😀 zasluzite si to 😀 dakujem
Dobrý den mám babetu 210 jde hůře startovat a při jízdě se dusí a chcípa nevíte co by s tím mohlo být děkuji za odpověd
ZDRAVIM NORMALNE MI DO TERAZ IšLA DOBRE BABETA 210 ALE DNES CESTOU DO ROBOTY SI IDEM ASI PO 8 KILOMETROCH SI BABETA SAMA DRžALA RYCHLOSť 40 KM/H NEZAVISLE OD RUčNéHO PLYNU . POTOM SOM JU NEJAKO VYBRZDIL A KEď Už IšLA POMALšIE ZAS NEREAGOVALA NA PRIDANIE PRINU A CHCIPLA PO CHVILI SOM JU NAšTATOVAL A VšETKO IšLO NORMáLNE ALE O CHVIľU OPäť ZASEKLA A ZDOCHLA . KEď SOM DOšIEL DO ROBOTY A IšIEL SOM BRZDIť ZASE SA ZASEKLA NA 30 KM/H A TAK SOM JU ODPARKOVAL DNE IDEM NA NEJ DOMOV SOM ZVEDAVI čI DOJDEM MáM TO 13 KM . JAZDIM NA NEJ OD 30 DO 35 KM/H . ťAHA DOBRE PôVODNA ROZETA ZATIAľ ROK 1985 úDAJNE . ĎAKUJEM VOPRED
[58] mIROSLAV: sorry teda chlapci za ten dotaz ale vizerá to že mi len došiel benzín 😀 nechápem šak si idem do roboty a keĎ to hcciplo prvýkrát prepol som na rezervu na nej som išiel chvíľu a potom som zas eprepol na normalnú trysku . a po robote prídem k babete prejdem 50 metrov a chcipla potom už som zahrkal a bolo prázdno . zohnali sme s kamarátom benzín a už zase išla jako raketa 😀 sorrač no . inak hadička čo ide z nádrže do ventilu paliva do toho prepinaču je pri tom prepinači nejaká čudná trocha do nej drgnem a už aj grca tade tak skúsim tam dať inú . asi tam netreba kydať nič ku tomu že lebo je tma nejaká čudna hmota ako sadra nadrbaná ale aj tak to teče tade .
Prosím vás potřeboval bych poradit.
Otec má Babetu 210/16 nebo nějak tak podobně.
Do spojek prochází olej a mastí se to už nevím co dál je to obden čištění spojek benzínem nasazování nových paken na přední spojce a navíc jsem dostal info že pokud prochází olej na ty černé plošky tak že to prokluzuje navždy že se ten olej nedá vyčistit.Dále jsem přišel na to že tvar nových rozběhověk čelistí není již na kole ale u všech je nestejný a nerovný že prý se to někde repasuje a nalepuje na staré nová ta černá hmota čož by otci pomohlo.Prosím pokud by to jen trochu šlo můj tel.+420 732 985 512 nebo o2 +420 720 403 132.Zavolám zpět.Pro mě je to již velký problém.
Zdravim, dostal jsem Babettu 207, ktera 10 let nejela, ze stavu kdy nesla nastartovat do stavu, kdy jede. Posledni problem je, ze pri rozjizdeni, jakmile zacne vic zabirat spojka, ji klesne vykon. Pokud se to rozjede pres urcitou mez kdy uz spojka jede naplno a jsou vyssi otacky (rekl bych tak nad 40–50%), jede uz skvěle na plný vykon. Nove trisky, karburator jsem několikrát čistil. Napada mě už jen elektrika – cívka, tyristor? Díky za rady ;).
Zdravim,jel jsem na babettě 210 a v tom se mě bloklo zadní kolo.Myslel sem že se mě zasekl hlavní řetěz, jenže ten byl v pořádku.Doma jsem zjistil že se mě blokl motor.Nejde sním vůbec otočit.
Děkuju za radu 🙂
Mam dotaz ohledne Babety 210. Po zahrati nechce vubec jet. Postupne behem jizdy klesa rychlost az nakonec i pri plnem plynu jede krokem. Dal jsem novou svici, fajfku, kabel a civku.
Dobry den, mam dotaz jak jste vyresil problem dela mi uplne to same a uz nevim co s tim.
Nejde nastartovat když je motor zahrady, nejde na plný výkon, zahřívá se indukční cívka, když vyměním za novou svíčku jede ale když zastavím už ne nenastartuji, děkuji za rady.
Babetu nastartuju jedu jenom na čtvrt plynu když přidám zdechneto. Děkuji za radu.
To bude určitě problém v přívodu paliva. Vyčistit přívod paliva do karburátoru (hadičku a kohoutek se sítkem vedoucí z nádrže), rozebrat, vyčistit a seštelovat karburátor.
[66] Jakub0002: Reaguji na dotaz Pavla
Prosím oradu,babeta postupně špatně startovala na rozšlapání.až jsem se rozhodl vyměnit obě spojky,startovací i rozjezdovou dle dílenské příručky a nic.Pokud vyndám svíčku ,vše se otáčí jak má a i klikovka točí s alternátorkem a dává proud na svíčku,nasadím svíčku a spojky nemakají ozubený řemen od řadicí spojky se otáčí,odmaštěný,snad to zkusím s tou kalafunou,už jsem z toho grogy,předem děkuji za radu
Prosím o radu.Po nastartování 210 chytne v pohodě pak přidám plyn jede tak asi na půl plynu a přestane na přidávání a ubírání plynu reagovat
Prosím o radu nejlépe s fotkou jak má bejt dole na přednim kole uchycené brzdové lanko a jak mám postupovat při výmněně díky za odpověd
Dobrý den,rád bych poprosil o radu. Pokusím se popsat stav. Babetu už nějaký čas startuji tak, že ji prostě roztlačím. Obvyklým způsobem, to znamená stroj na stojanu a záběr na pedál prostě nejde. Pedál jde velmi lehce, protáčí se a vůbec nemá tendenci zabrat. Kde je podle vás zakopaný pes? Děkuji za radu. Je na čase s tím něco udělat.
[71] Martin: dík, byl to fakt spadlý řetěz 😉 ……. , ne vážně Peťane, ušetřil jsi mi práci, už jsem chtěl rozebírat převodovku, to bych si dal; no jo, to je tak, když se amatéři, vyrostlí na Merkuru, pouštějí do oprav sofistikovaných strojů :Ď
ZDRAVIM,PROSÍM O RADU,BABETU NASTARTUJU,KDYZ JI PRIBRZDIM NEBO JAKKOLI ZATIZIM CHCIPNE,UZ NEVIM CO S TIM,PROSÍM O RADU DIKY
Zdravim mám problém babetu nastartuju jedu když přidám plyn tak nemá výkon a dusí se uberu a jedu normálně když zase přidám tak se dusí čim to muže být díky za odpověd Vojta
Dobry den mam problem s moji babetou 210,kdyz se mi ji podari naslapnout a drzim plny plyn tak to je jak na volnobeh a kdyz pustim plyn tak chcipne,karburator kompletne vycisten,nova svicka,na pistu nove krouzky,na klice zadna vule prosim o pomoc sem zoufali i nadrz a filtr sem vycistil
Ahoj prosím o radu mám babetu 210 když dám plný plyn tak se babeta dusí a zní to jako když někde saje falešný vzduch vyměnil jsem všechny gufera v motoru. Zkoušel jsem i ladit směs a nic. Nádrž je vyčištěná je tam nové sítko, kohoutek má nové těsnění protejká bez problému karburátor komplet vyčištěn. Když dám plný plyn a přicpu díru na hliníkovém dílci co je na ráme přes který to saje vzduch a mám sundaný kryt od cívek s magnetem tak je to o trošku lepší. Ale furt to není ono tak jak by měla jet. už mě jen napadá že by to třeba mohly dělat pístní kroužky. I když je pravdě že mi příjde že nové gufero pod magnetem netěsní nevím možná se mi to jen zdá. I vejfuk jsem vypaloval je čistej. Morduju se stím 14 dní a babeta furt nejede díky za rady.
[75] jiri: Jiří… zkuste si zvednout jehlu v šoupátku mi to pomohlo!
Prosím o radu. Jak u babety 207 sundat odstředivou spojku z kliky? je na konusu a nejde stáhnout. Je na to nějaký fígl? Potřebuji vyměnit gufera.. Děkuji
[62] Sebastian: Máš originál jistící matku na start. spojkách a je tam,kde má být? pokud ne tak ji hledej v prostoru mezi řemenem a blokem motoru. 🙂 (vlastní zkušenost 🙂 )
[75] jiri: Odkarbonuj(vypal ) výfuk
dobry den potreboval bych pomoct mam babetu 210 a asik mi nechce radit 1 rychlostni stupen takze se rozjizdim na 2 stupen coz je namahave spojka neprokluzuje uz sem ji vycistil jen nevim co mam vymenit diky za odpoved
zdravim vlastnim babetu 210 motor je porobeny skoro vsetko nove spojky vymenene gufera tiez chyta na prve kopnutie jediny problem je ten ze ked idem po rovine ide max 30km/h nieco akoby ju dusilo az ked je mierny kopec dolu rozbehne sa na plny vykon neviem co s tym spojky nesmykaju radia pekne plynulo poradte ps.karburator je nadstaveny aj vycisteny tak uz neviem
Zdravim potřebuju radu čim je nejlepší vyčistit výfuk a postup díky Vojta
Zdravím, potreboval by som radu. Mám babettu 210 všetko ide ako má až na jednu vec. Keď šlapem točia sa len pedále a reťaz no koleso nie. To znamená že ju musím štartovať roztláčaním. Ďakujem AlZi
[82] Vojta: taky se pripajam k prosbe 🙂 …
81] Je zapotřebí zkontrolovat přívod benzínu,múže být zanesený kohoutek přívodu benzínu,nutno vyčistit.Pokud je toto vše vpořádku,zkuste spustit jehlu.
[78] Michal: Je na to fígl,je třeba vyrobit stahovák nebo zapůjčit od kamarádů .Šikovný soustružník lehce vyrobí,není to nic složitého.
poraďte, jak sundat rozetu s cvrčkem, abych mohl vyměnit ložisko v zadním kole, je to na závitu, nebo musím sundot spodní segerovku, nebo to vytlouc???? Děkuji za radu
Zdravím, snad se nebudu opakovat, snažila jsem se přečíst vševchny příspěvky, ale je možné že mi něco uniklo. Mám jednorychlostní babetu. Normálně nastartuji a po ujetí cca 1km, záleží na teplotě venku, najednou motor blokne a stojím.. Nejdřív mi to připomnělo jako když mi odešla spojka, ale ta je v pořádku. Když motor vychladne, zas jde normálně nastartovat a celé se to opakuje… Někdo mi říkal, že snad nahoře na válci nějaká součástka, ale moc se v tom nevyznám. Můžete mi i doporučit kde nejlíp objednat díly na Babetu? Děkuji…
Neda sa pretočik koleso pri štartovaní s rozbehom ,neviem na čo mam pozrieť .Občas pri naštartovaní len bežal motor
ale Babeta sa ani nepohla
[88] Lucie: treba pozrieť stator ,to mala cievka zaliata živicou ,pravdepodobne je prasknutá
Ahoj. chtěl bych se zeptat, jak mi babeta 210 řadí na 2, tak to trošku kopne, je to problém?
Po zahřátí do kopce nepřeřadí z dvojky na jedničku.Potřebuji poradit co to způsobuje.Obložení je nové.Děkuji
[92] jOSEF: To se me stavalo, kdyz se prehrala..problemem pak byla prokluzujici spojka v bubnu, dky bylo spatne gufero a prolinal olej. Zkuste, zda-li je motor moc horky kdyz se toto deje.
[mate asi pridřene kroužky ve válcí nechat udělat vybrus 88]
Zdravíčko, mám prosbičku. Mám 207, startuje i jezdí dobře ale jakmile jde motor do otáček (jak na stojanu, tak i při jízdě) začne se odněkud z motoru ozývat takové pískání, hvízdání. Nejvíc je to slyšet tak od 10 – 30 km/h, když jedu rychlejc, tak už mi to tak nepřijde. Díky za nápady a rady.
Zdravím..Babeta 207 jede asi 2 km a pak se začne dusit až úplně chcípne.Potom nelze jakkoliv nastartovat.Svíčka je suchá jiskru háže.Benzín do kaburátoru jde,protože po neuzavření pal.kohoutku začíná kapat do misky.Karburátor vyčištěný,výfuk a koleno také.Nový kohoutek,svíčka,kompletně přetěsněno.Předstih 1,5mm před HÚ.Bohatost směsi 1,5 otáčky.Se sytičem se mi nikdy nepodařila nastartovat,pouze bez.Popřípadě menším přidání plynu.Ráno k ní přijdu a jde na brnk,pak se chci svézt a max 1–2km pak už na to šlapu jak idiot a nic.
V podstate si si sam odpovedal. Bohata zmes.
Karburator dole, nastavit plavaky, atd …
[95] hanys: Jo a tady jsem nahrál video jak to zní. díky. https://youtu.be/WhnZcqiPGX0
Zdravím mám problém s Babetou 210 iskru hádže prívod paliva dobrý odpaluje hu ale nechytí poradíte mi prosím včom je problém ?
Zdravím, babetta mi nejde nastartovat, když šlapu točí se buben s řadícíma čelistma, ale ten se startovacíma ne jenom se jakoby začíná točit a pak se zasekává. Čelisti jsem koupil nové. Můžete mi prosím poradit, v čem je problém?
Dobrý deň
Dostala sa mi do rúk Babetta 207 (typ 500 ) tak som vymenil olej, vyčistil karburátor, vymenil sviečku atď. Ale potom prišiel rad na benzín a nikde na internete sa neviem dočítať v ktorej polohe Palivového kohúta je zapnutá rezerva, zapnutý a vypnutý benzín. Mohli by sme mi s tým prosím poradiť ? Som nováčik a pomohlo by mi to 🙂 . Dopredu ďakujem…
Dobry den mam problém pri slapani se mi nechce tocit rozbehovy buben ale jak sundám svíčku toci se. .prosim pořádte co stim ..diky
zdravím mam taky menši problém nastartují babetu a hned se točí zádni kolo nejde to do neutralu co stim
zdravím ale mam ještě pár dalších otázek ta babbeta je totiž moje první motorka chtěl jsem jenom vědět kde se tam lije olej do převodovky a jak zjistím jestli je ho tam dost díky za rady
kdybych to našel tak se asi nebudu ptát
Dotazy podobného typu (na to, co je již v článcích napsáno) se vyskytují bohužel až moc často. Ale toto není fórum! Proto tu jsou články, do kterých jsem napsal maximum věcí. Pak mi to přijde jako mrhání mým časem při jejich psaní. Když něco chybí, nebo není jasný, může se napsat dotaz. Jsou tři typy lidí – jedni se na problém ani nekouknou a hned píší, druzí se rovnou ptají a ani si nepřečtou článek. Docela je pak úsměvný, když se někdo ptá na závadu, chce skoro půlit motor a přitom se z problému vyklube spadlý řetěz (zde). No a třetí typ jsou ty, kteří si článek přečetli, něco nechápou, nebo nenašli a tak se ptají.
Zdravím potřeboval bych poradit přední světlo mi slabě svítí i když jsem vyměnil žárovku nevím si už stím rady zadní je v pořádku a dá se nějak poměřit elektrika.Dík za radu
[105] marek: díky moc mi to pomohlo opravdu
Dobrý den,
prosím o radu. Mám bagetu 210, po nastartování ujedu cca 2km a pak ji nemohu nastartovat.
Logicky jsem šel touto cestou. Nejprve jsem se zaměřil na svíčku( nedávala jiskru) v obchodě jsem pořídil novou. Namontoval problém se opakoval, vyměnil jsem kambel i s fajfkou. Opět. Tak jsem si řekl, že to už musí dělat teristorove zapalování.Tak jsem ho koupil.Teristror zapojíme dle barevného označení a z boku přidělám tři dráty na kostru. Vypozoroval jsem, že když jsou dráty propojení ke kostře tak svíčka jiskru nedává, když je spojim jen k sobě a dám samostatně na kostru dává. Z toho mi vyšlo, že musí být někde nalámaný kabel.Provedl jsem vizuální kontrolu a nic nezjistil. Po čase jsem opět dráty připojil na teristor z boku a vše prichytil na kostru jak má být. Problém se opět opakoval po 2km svíčka bez jiskry. Už mně jen napadá proměřit a zkontrolovat zapojení dle schématu. Co myslíte? Podotýkám, že závada se objevila zničeho nic. Dva roky bezproblémový provoz.
Zdravim potřebuju radu mám problém s Babetou 210 normálně jedu a potom strašná rána jako v motoru a ted už jí ani nenastartuju nevíte čim to muže bejt děkuji za radu Vojta email Vojtisek1@seznam.cz
Dobrý den mam problém s Babetou 207 nedává jiskru.Mam novou indučku i fajku.
předem děkuji za odpověď.
Nevím, jestli jste četl článek, ale doporučuji první odstavec, pak část „test zapalování“, ve které je odkaz na článek Elektrika na Babettě.
pořídil jsem si babetu chystám renovaci volím pedály a jaké – mohou být jako tady – http://www.gsmagazin.cz/…-zvolit-kolo
SPD je jasný že ne 😀 , ale něco jiného třeba jo?
špatně seštelovaný volnoběh
Prosim vas ako mam nastaviť štarter???
HUH babetta 210 nemá startér xdd
Bába mi dela podivny zvuk…myslel jsem ze je pridrena a tak jsem vyndal pist (trosku pridreni opravdu vykazoval – lehce jsem ho prebrousil), pri te prilezitosti vymenil krouzky a pistni lozisko. Novy prevodovy olej a novy, poradne promasteny benzin. Po kratkem ohrati se z toho zacnou vyluzovat opet strasne zvuky.
Zkuste prosim mrknout na video :
https://youtu.be/t1TT8JO_Q4w
Ahoj všichni.
Mám Babetu 210/121. Poslední dobou mě zlobí. Pokud jedu po rovině nebo z kopce, vynechává. Když je vytočená skoro na maximum, na chvilku se sníží výkon a při tom má zvuk jako když běží bez plynu. Pak to přestane, začne zase táhnout a to se po chvilkách střídá. Pokud jedu do kopce, kde je v zápřahu, jede normálně.
Díky předem za rady.
[114] Jára:
Sítko čisté, nádrž plná, hadička plná benzínu, kohoutek nekape. Při jízdě do kopce jede dobře, jen z kopce kucká. Nestíhá při vysokých otáčkách. Kdyby byl špatný přívod, myslím, že bych to poznal hlavně při jízdě do kopce a ne obráceně. Jen můj názor.
Prosím o radu kde se repasují čelisti
Čau kluci mám problém který jsem tu ještě nenašel. Kdyz mám babetu na stojanu vyplou a chci protočit zadním kolem jde to velice ztuha a obě strany. Pokud to vycvaknu jakoze jenom na slapani tak se kolo toci v pohodě.Všechny ložiska vymeneny novy olej prostě všechno a nemůžu na to přijít. Těžko se rozšlapává ale hned jak se roztahnou startovaci spojky krasne chytne drzi kvolnoběh pohoda. Když jedu a uberu plyn má to tendenci brzdit a nexostanu z ni asi ani maximum vykonu. Zkuste někdo poradit jsem v koncích. Děkuji
Ahoj, mám takový problém se kterým si nevím rady. Babetta 210 když jí nastartuju, tak chytne, ale po chvíli chcípne, jako když jí dojde benzín nebo jako když přestane házet jiskru. Vyčistil jsem karburátor (pak i vyměnil), seřídil, dal novou svíčku, vyměnil tu černou krabičku a pořád nic. Jiskru to dle svíčky hází, ale když jí po několika pokusech vyndám tak je mokrá.
Ale celé na tom je divné, že když už se babetta ohřeje, tak pak jede normálně a volnoběh drží…Ještě mě napadla výměna gufer, ale to nevím jestli by to mělo na to vliv, když je svíčka za studena mokrá. A indukčka, ale to by zase nejelo ani za tepla…
Moc děkuji za radu jestli tě něco napadne.
[115] Jára: Taky tak, všechno s palivem v pořádku ale pomohlo mi až vyměnit stator s tou zalitou cívkou a pro jistotu i cívku pro zapalování. Indukční jsem nechal. Zlepšilo se to.
[4] kuba: možná se nepohybuje jehla se šoupětem(spadla)
Ahoj mam dotaz dostal jsem babetu po dvou rocich nejezdeni netoci se predni kolo tak se chci zeptat co s tim
predem dekuji za odpoved.
Ahoj všichni
Mám problém s babettou, kterou jsem nedávno dostal.Vyměněněno obložení, pružiny, vše jsem odmastil. Při nakopnutí se kolo na stojanu lehce protáčí, při přidání plynu nezabírá a navíc bez plynu motor okamžitě chcípne. Vše začne zabírat jen při rychlém roztlačení, jak se zastaví tak přestane zabírat a chcípne.
Jsem v tomhle absolutní amatér, tak budu vděčný za jakoukoliv radu.
Dopředu děkuji za odpověď.
Dobrý den
Chtěla bych poradit od zkušenějších a tak se obracím sem. Můj táta si kdysi dávno koupil JAWA BABETTU. Je cca 40 let stará. A po tolika letech jsem ji vytáhla, očistila co se dalo…Ale mám problém na konci tratě před cílem. Abych babettu nastartovala, tak na ni šlapu z mírného kopečka. Po chvíli nastartuje, ale jen do té doby než šlapu.Jakmile přestanu šlapat tak zdechá až zdechne úplně.Benzín tam jde. Mohli by jste mi poradit prosím?
Děkuji předem za odpověď a radu
Sviečka je nova karburator je nový .
Zdravím Petane, potrebuju poradit.
Za jizdy se mi povolil ten pulmesic z druhe strany spojky a prerusil se kontakt mezi motorem a kolem. Takze motor se protaci ale kolo nezabira. Taktez kdyz slapnu neotacim motorem. Rozebral jsem to cele a vse se mi zda v poradku az na jedno ozubene kolo na hrideli, ktere je volne a da se s nim lehce pohybovat je to v poradku?popripade napad kde by byl problem? Babeta nastartovat samozdrejmne nejde a unasec je v poradku.
Diky V.
[125] Vladimir:
Spojky jsou v poradku, prijde mi ze preskakuje hridel co je z motoru na tu tyc kde jse nachazi spojka, je to mozne? To nezjistim jinak nez rozebranim motoru asi ze 🙂
[126] Vladimir:
Nene unasec je dobrej.. Vymenil jsem ty celisti na rozjezdove spojce? Myslim.. A povedlo se mi i pres to preskakovani otocit motorem a po nastartovani se to pomali zklidnovalo, tak mozna to bude jen tento problem a seda si to.. Tak asi vyreseno 😀 diky za navody 🙂
Tak bohužel ještě jednou .. 😀
problém stále přetrvává napíšu to ve zkratce ještě jednou..
Vypadává mi rychlost, jak za jízdy tak za volnoběhu s tím že už se nerozjedu ..Vypadává mi celej mechanismus naproti spojce kde by se to mělo manuálně i rozpojit jenže mně to vypadne celý a nejde to vrátit dokud to nerozeberu ..
Nějakej nápad co zkontrolovat, či vyměnit ? měl jsem to rozebrané ze všech stran, ale nepřijde mi nic co by nasvědčovalo výpadnu pravděpodobně mi něco chybý ? ..
Nenašel jsem na yt ani pořádně nikde z čeho všeho se to skládá popřípadně fotku takže težko říct.. nějaký nápad ? prozatím děkuju : ))
[128] Vladimír:
jo já vím, nebyla by možnost popřípadě lepšího kontaktu kde by se dali poslat fotky a i videa ? 🙂
jinak mně se to skládá takto:
segerova podložka, potom železný malý kryt, potom pružina .. ta se mi zdá že pruží dobře když to složím vrací se pěkně, dá si i rozpojit rychlost..
pak myslím je pod tím Unašeč úplný,který už je nasazený na tej hřídeli.
pod ním se ještě nachází plechový kryt větší na kterým je podložka a na ní segerova podložka ..potom je už jen ozubené kolo s řetezem a pod ním je ještě jedna segerova podložka..nic víc tam už není..
a celé to vypadne aj s tím ozubeným kolem se to vysune ven .. vím že v rámu jsou 2 ozubená kola která do sebe zapadají a do nich z druhé strany je napojená spojka, ale nezdálo se mi něco sjeté,stržené .. snad jen jedině něco vevnitř co není vidět ..
Mám problém s výrazným úbytkem výkonu při jízdě do kopce. Na rovině, nebo z kopce Babeta jede normálně až 50 km/hod. Jakmile přijde kopec výkon jde rapidně dolů, jakoby se motor dusí, pak přeřadí na I. a buď vyjede, nebo se pomůže šlapáním.Řazení rychlostí je OK. Pokud se v kopci jednotka rozjede, přeřadí na dvojku, ale slabý výkon způsobí opětovné přeřazení na I. Babeta se pak dusí do té doby, než přijde zase rovina, to se pomalu rozjede do normálu. Jakoby špatné zapalování, nebo problém v pal. soustavě. Svíčka nová, kontrola výfuku,demontáž a vyčištění karburátoru. Jen se mi zdá, že karb.lehce netěsní v oblasti těsnění plovákové komory, těsnění jsem dal nové, ale pořád stejný problém. Děkuji předem za odpověď.
Zdravím chcem sa spýtať či by bolo možné na výfukový spoj koleno/tlmič použiť teflonova pásku namiesto šnúry. Páska by mala vydržať cca 300stupnov.
Dakujem
Ahoj.Mám problém a nevím co s tím. Babetta mi startuje a jezdí, ale po ukončení jízdy a uzavření pal. kohoutu mi po chvíli začne samovolně vytejlat benzín až do prázdna nádrže.
Peťan: Tvl, chlape, co je to za otázku? Jestli ti vytéká benzín, tak zkontroluj kohout. Buď ho vyměň celej, nebo vyměň těsnění uvnitř. Pokud teče benzín skrz karbec, tak bude špatně seřízený plovák, nebo netěsní jehlový ventil. Viz Čistění karburátoru.
Dobrý den,
jsem trošku laik v oboru a chtěl jsem se dotázat na pár věcí k baběte.
Jsem čerstvým vlastníkem Betky 48cmm3 a stála asi 4 roky v garáži.
Bylo s ní několik problémů, avšak abych se dostal k podstatě.
Byl v servisu seřízen karburátor. Takže přestala chcípat na volnoběh.
Nyní se mi stává, že při dlouhé konstatní jízdě na 4 rychlostní stupeň se po cca. 2 km začne kuckat, začne ztrácet výkon a zpomalovat. Jediné co pomůže je buď za jizdy nebo po úplném zastavení dát sytič, chvíli počkat a pak zase vypnout sytič a pokračovat. Pokud jedu přes město a často zastavuji a rozjíždím se, tak se to stane třeba jednou za cestu.
Vzhledem k tomu, že jezdím do práce asi 10km, tak dělat toto 5x za cestu je vcelku otravné.
Nemáte zkušenosti, čím by to mohlo být?
Má najeto cca 15t km. Budu teď měnit olej (tím, že nebyla ježděná tak se měnil asi před dlouhou dobou). Výfuk se asi neměnil a myslím, že dlouho nebyl čištěn od karbonu (dělá se to ještě vůbec?).
U vzduchového filtru, u hrdla jsem si všimnul, že je prasklé a mohu s hrdlem trochu zahýbat – je to velký problém – z hlediska sání vzduchu?
Je třeba přidávat aditiva do benzínu nebo myslíte, že je to zbytečné?
Děkuji mnohokrát pokud si uděláte čas na odpověď.
Dobry den mam starsiu babetu 215 stala cca 10 rokov. Isla v poriadku potom som zadrel klukovku nasledne se spravili GO motora (no nedali sme spravit vybrus valca) po go som roztrhol remen ktory som nahradil novym a takisto som vymenit aj rozbehove celuste vsetko ide v pohode len ma slaby tah ( vypalil som a vycistil vyfuk vymenil sviecku a tyristor, vycistil karburator) no stale nic. Babetta ma nabehanych bez mala 10 000 KM na originalnom valci ( bez vybrusu)… A este aj slabo svietia svetla ale to bude asi cievkami… Nejake odporucania??? dakujem sa znahu a odpovede… 🙂
babeta nastartuje a zdochne , benzin ide mokra sviecka , iskra ide , tiristor novy trisky ciste ,
zkontroluj trysku a plovaky. pripadne prutok paliva do karburatoru
Skus zkontrolovat předstih.
AHOJ mam babču 210 – při vypnutém motoru dopředu jde tlačit dozadu ani boha myslím že to dělají nějaké spojky dík za odpověd
Peťan: Doporučuji projít si článek Spojky na Babettě. Pravděpodobně bude zaseklá řadící spojka. Tato spojka se musí při nízkých otáčkách pouze protáčet. Dají se tam vyměnit unašeče (je možné, že budou pouze zaseknuté).
Ahoj Jsem nováček a mám 3babety 207 210 210 a mají jeden společný problém a to přední světla jízda v noci to je o život. Nevíte někdo co udělat aby svítili normálně a ne jako bludičky. Děkuji
Potřebuji pomoct nevím co mám udělat Babetta 210 motor normálně nastartuje ale jak mile se chci rozjet je to jak kdybych dal neutrál jenom túruje a nerozjede se čelisti jsou nové odmaštěné vše už fakt nevím prosím nějakou pomoc.
Peťan. Babetta má 3 spojky. A co rozjezdová spojka? Mrkni na článek https://www.mylms.cz/spojky-na-babette/