Babetta je moped, který brázdí silnice od roku 1971. Bylo vyrobeno několik typů – 228, 207 a hlavně dvourychlostní Babetta 210 o který tu budu psát. Doporučuji navštívit články: Oleje & Benzíny, Nový lak na Babettě a pokud máte s Babettou problémy, tak článek OPRAVA BABETTY, který vás nasměruje dál.
Technické údaje | |
---|---|
Typ motoru | dvoudobý, vzduchem chlazený jednoválec |
Obsah válce | 49 cm3 |
Vrtání x zdvih | 39 × 41 mm |
Výkon | 1,75 kW / 5000 ot*min-1 ± 8% |
Spojky | automatické, odstředivé, suché |
Převodovka | dvoustupňová, automatická |
Převod motoru na 1. | 1:24,4231 |
Převod motoru na 2. | 1:13,7305 |
Primární převod | ozubený řemen |
Sekundární převod | článkový řetěz |
„Šlapkový“ převod | 1:0,692 |
Startování pedály | celkový převod 1:0,504 |
Přední pérování | teleskopické vidlice bez tlumiče 60 mm |
Zadní pérování | pružící element bez tlumiče 60 mm |
Brzdy | expanzní, čelisťové ovládané páčkami na řidítkách |
Rozměr brzd | 85 × 20 mm |
Pneumatiky | 2 1/4×16″ |
Tlak přední pneumatiky | 196 kPa |
Tlak zadní pneumatiky | 245 kPa |
Hmotnost | 51 kg |
Pohotovostní hmotnost | 54 kg |
Rychlost trvalá | 35 km/h |
Rychlost maximální | 40 km/h ± 5% |
Obsah nádrže | 4 l |
Obsah rezervy | 0,7 l |
Maximální stoupání | 25% při zátěži 75 kg |
Hlučnost | 75 dB |
Zapalování | 6 V bezkontaktní, polovodičové |
Zapalovací svíčka | PAL N 7 R (Brisk N 17C) |
Světlomet | 6 V, 15 W |
Zadní světlo | 6 V, 5 W |
Osvětlení tachometru | 6 V, 2 W |
Základní spotřeba | 1,8 l / 100 km při 27 km/h |
Užitečné zatížení | max. 90 kg z toho 5 kg na nosič |
Takže podle této tabulky vidíte že je to strašně živá mašina která má optimální rychlost kolem 35 km/h. To je taky hlavní důvod, proč nemá SPZku – nápor vzduchu do SPZky během jízdy by Babetta prostě nepřetlačila 😀 Samozřejmě že to jede i rychleji a třeba padesátka na rovince není problém. Jenže to už dost řve motor 😐
stale praskaji zarovky.na vystupu jsem zmeril 16v..pri demontazi civky ok.kontrola i kabelu ok.moznosts porady
stale praskaji zarovky.na vystupu jsem zmeril 16v..pri demontazi civky ok.kontrola i kabelu ok.moznosts porady
budou ti slabnout magnety v rotoru, bud nabudit coz dela chlapik na veteran burzach, nebo jinej rotor, nebo koupit omezovac kterej namontujes a mel by byt klid. ale ne vzdy ten omezovac pomuze. je to vlastne takovej odpor kterej se zapoji do site a ukostri.
Zjevne jste znalcem Babetty 210 (sam jsem si ji nyni koupil 🙂 a tato stranka mi poslouzila-diky) Nechcete prenest tabulku parametru do prislusne kapitoly na https://cs.wikipedia.org/wiki/Babetta a pripadne doplnit wikistranku?
[1] jaroslav rubisar: Aj mne to Babetta robila, lebo som si myslel, že mám 6 voltovú svetelnú cievku. Keď som voltmetrom premeral napätie, tiež naprázdno som nameral 16 voltov,v záťaži po zapnutí svetiel som nameral 12 voltov. Máte v Babette 12 voltový svetelný okruh a preto si musíte do nej kupovať 12 voltové žiarovky.
Na ebay jsem si objednal LED žárovky, které vyšší napětí v pohodě unesou. Cenově vychází na 75Kč/ks. Tak jsem zvědavej 🙂 Přední světlomet mi moc nesvítí se současnou 15W žárovkou.
Dobrý den chtěl jsem se zeptat kolik má retaz článku na babete 210?
Peťan: Dle všeho 112 článků. Ale podle použitých řetězovek může být o něco kratší.
to je kára tahá jak sviň prostě nejlepšíí
Jaký řidičák je třeba k řízení Babetta 210 ? Díky za zprávu, Šíp
Peťan: Je potřeba „AMko“. Viz tento článek: https://www.mylms.cz/ridicak-na-babettu/
Zdravím BABETTÁŘE,také mám problém s žárovkami.Naměřil jsem napětí 14-18 V.Takže ani 12 V nepřežijí .Vyřešil jsem to vzadu ,,blikačkou+vpředu svetlem na bicykl“. Jinak O.K. Jen problém s mojí hmotností 100kg v kopcích.Po rovině+sjezd upaluje,ale vidí kopec a strachy ,,UMŘE“.Kompletní moje hmotnost (s helmou+oblečení) cca 105 kg.Mám typ 210,ale pouze 1rychlostní. R.v. 1991 .Nemá to ani nalévací +vypouštěcí otvor oleje.Místo 2.rychlostního soustrojí spojky je přivařená příruba.Ozubený řemen je.Prý to tak bylo pořízeno originál.Jsem 2. majitel.
Tak cca po1 1/2 měsíci,najeto 750 km a včera mi zas BABETTA dala za vyučenou.Vracím se domů proti řece Jeřici od Chrastavy a výkon,že cyklistovi jsem dělal DERNU jak na dráze.Doma rozborka+sborka karburátor,nádrž včetně pal.kohoutu a nejde,nejde do výkonu.Dnes 27.8.2024 poslední možnost=vyčištění výfuku(které jsem provedl) před ujetím 750 km.A ejhle!!!!!!!!!!!!! Maká jak za mlada.Poměr mazání 1:50 a stejně je tam svinstvo.Tak mi to mozeček nebere. Babettářům zdar! vladimir.fulka@seznam.cz